Monday, December 19, 2011

TAK NAK!!

Semalam nak isi minyak dulu sebab lampu minyak keter dh blink2...selalunya kan isi minyak sendiri kan, tapi tetiba hari tu ada pulak adik ni baik hati nak tolong isikan..sebab pakai track bottom dan t-shirt, dan tambah pula hari hujan. Adik tu pelik rupanya tengok aku kan??

*Note: Semua yang dalam tanda kurungan tu adalah apa yang aku rasa dan aku fikir time itu...

"HUjan-hujan pun pergi jogging ke kak?"

"Bukan jogging..nak g gym.." (Takkanla hujan nak jogging kot??)

"waaa...gym...dah lama akak main gym?" (Walaupun aku rasa agak pelik juga dengan kata kerja 'main' tu diapply ke atas tempat seperti gym..tapi aku jawab je la..lagipun aku pun nak cepat..dh lambat untuk kelas MTV dance.)

"Tak lama jugak la...baru beberapa minggu.." (Aku tipu sebab nak kata baru 3 hari maluuu kan..)

"Patutlah badan akak ni saya tengok fit..."
(Wakakakaka---->tergelak dalam hati...fit ye? Hmmm...yela tu dik oiii...)

"Berapa bayaran tu kak?"

"Tahunan RM1000 lebih..boleh pergi hari-hari" (Rajin plak aku melayan budak ni..padahal tengah nak rushing ni)

"Akak tak ada kad mesra?"

"Tak ada"( EH...sebenarnya ada..tapi nak cepat so dh terjawab dan biar sajalah.)

"Buatla kak..takde bayaran."

"Eh takpela dik...akak rushing ni..nak cepat" (Nak cepat...nak cepat....)

"Sekejap je kak, tak lama pun..isi borang je.."

"Tak pelah..lain kali je la dik" (Eh..dia ni..ku bilang tak payah, tak payahlah!!)

"Rugi kak..isi minyak 50 lebih tak guna kad mesra...dapat point"

"Takpela dik..okay terima kasih" (hish..dok pahe bahasa kalau ye pun ko peramah kann)

Terus aku masuk dalam keter dan drive awayyy...

MOral to everyone: Boleh peramah, tapi berpada-padalah..kalau dah customer nak cepat dan bilang 'TIDAK',janganlah memaksa ye...BTW, kalau betul customer tu nak dan berminat, they will come to you and ask. As simple as that....sib baik aku customer yang sabar..kalau tak..ntah apa jadi kat adik petronas tu kan?

No comments:

Post a Comment