Friday, December 9, 2011

Ombak Windu mengecewakan! And still 4 juta!!~~~Apa ni?

Reaksi selepas aku bangun daripada seat pawagam ialah: Heii....Cerita apa ni?

Mulalah mulut aku ni jadi lebih laser daripada Chef Wan dalam Maharaja Lawak Mega. It's dissappointing. Ya, aku memang bukan pelajar seni layar...seni pembuatan filem...or whatever! Tetapi my critic counts sebab aku penonton dan pembaca novel tersebut. Buat apa aku habis duit beli tiket RM12 and don't get any satisfaction! Kalau aku sebagai movie lover dan telah menonton bermacam-macam cerita di panggung ini dikatakan tidak layak menilai, jadi siapakah yang layak?

Lebih pelik lagi, sebelum aku tengok muvi ni, kritikan yang yang mengatakan cerita ni tak best cuma satu. Yang lain memuji sakan cerita ini. Hello... memanglah taste masing-masing, tapi janganlah buta sampai jalan cerita berterabur macam tu pun dikatakan bagus! Skripnya kelihatan sungguh janggal bunyinya sehingga ada yang tergelak di dalam panggung. I am suppose to cry instead of laughing right? Yang pasti bukan masalah jalan cerita dalam novel tu tetapi there is something wrong somewhere.. editing or script writing ...something wrong somewhere that make the movie look dem stupid!

Conclusions: In Malaysia, those movies with high number of viewers not necessarily is a good movie. People watch this movie just because of the popular novel..that's it!

Tetiba miss movies like sepet, talentime..filem-filem arwah Yasmin Ahmad..miss this talented director so much! Insan seni yang berbakat sebegini sememangnya di antara seribu... :"(

No comments:

Post a Comment