Wednesday, February 9, 2011

Bila cikgu sudah marah.....




haaa...tu dia..i am angry!!! Tapi sebab aku kan cikgu, so cikgu are suppose to be skema even when they were angry?? Tajuk pun sangat sopan kan?

Okay, the story is like this. Adalah makhluk Tuhan seorang ini, asyik ulang punya ulang peel kerja lembab dia. Dah puas kena marah, kena basuh, motivasi dengan seorang lagi makhluk Tuhan ni(yg memang berdisiplinlah kununnn...), masih peel dia begitu malah menjadi semakin menjadi-jadi.

Baiklah, orang lain buat perangai, kenapa aku pula yang susah hati? Kan?kan?kan? Aku marah sebab bila dia tak siap kerja, aku yang kena panggil. Apabila aku kena panggil aku pun kena basuh kawkaw punyer dengan orang yang kunun berdisiplin dan skema gila tu. Sungguh 'adil' kan dunia ini? 5-6 ribu kali suruh orang panggil aku kata nak jumpa pastuh bila jumpa cakap perkara-perkara sakitkan hati sakitkan telinga. Is he a good leader?? NO! Makhluk yang lagi seorang tu pun pasti bukan yang boleh bergelar 'kawan' sebab banyak menyusahkan hidup aku dengan masalah lem... dia.

Makhluk yang telinga bebal muka tembok ni, boleh slumber kata, "perkara kecil macam ni pun nak marah...?" Perkara kecil? Itukan kerja engkau, takkan kerja tak siap boss kau tak bley marah? Dah dia tu boss, kalau kau jadi boss pun kau marah juga orang yang tidak buat kerja. Kerja yang tidak dibuat tu pula kerja hakiki, bukan kerja sampingan, suka buat, buat, tak suka buat, tinggal! Ish, benganglah!

Cikgu memang sudah bengang kali ini.Cikgu saaaaaaaangat bengang! After this, i don't think i would ever like to see her face again!



Yang benar,
Cikgu yang mula naik darah dan sedang
mengawal kemarahan dengan istighfar....sebab takut darah tinggi... :(

No comments:

Post a Comment